Dimanche, janvier 3 2010

« précédentDimanche, janvier 3 2010suivant »

Avui és Diumenge, el Dia del Senyor

Donnée du événement
Genre:
Célébration
Date:
03/01/2010 - 12:00

DIUMENGE II DESPRÉS DE NADAL

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i rep amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

La Paraula cada dia cerca lloc per plantar la tenda

No tenim un Déu llunyà, instal·lat en el seu palau, tancat amb pany i forrellat, inaccessible. El nostre Déu és de tenda d'acampada. D'aquí el seu nom: Déu-amb-nosaltres. Quina delícia el pròleg de l'evangeli de Joan, l'altra perspectiva del misteri de l'Encarnació del Fill de Déu!

La tenda: quants records de joventut no ens suggereix! Els camins recorreguts, els paratges descoberts, el rostre dels amics i, en arribar al lloc escaient, parar la tenda. Tot un ritus de provisionalitat, de precarietat, de fragilitat.  I alhora, de seguretat, de caliu, d'abric i de refugi.

Estem parlant de l'evangeli? I tant que sí! Estem parlant de Jesucrist, que és el nostre camí i que fa camí amb nosaltres, amb la tenda a coll. I encara cerca un lloc per parar-la. I no pas de forma metafòrica sinó real, en la nostra vida de cada dia.

Si decideixes donar-li acollida Ell il·luminarà la teva nit. Et farà el regal de la saviesa. Et donarà la voluntat de progressar, de cercar, de caminar vers nous horitzons, de descobrir la gràcia incomparable de la seva companyia. I comprendràs que, si el segueixes de veritat, mai no et permetrà d'instal·lar-te, d'acomodar-te, d'amollar-te. Que cada matí cal plegar la tenda i posar-se en marxa. Perquè el seu Regne és un territori que, dia a dia, hem de descobrir de bell nou. I mostrar-lo amb senzillesa, amb la nostra vida cristiana, perquè tothom el pugui veure.

Cal recordar que Jesucrist s'amaga en el rostre del nostre germà necessitat?