Avui és Diumenge, el Dia del Senyor

Data:
09/01/2011 - 12:00

EL BAPTISME DEL SENYOR

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i rep amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

Veritablement, ell és la nostra llum

De nou la Llum ens surt al pas enmig del nostre hivern per retornar-nos la visió i alliberar-nos de la fosca. Vivíem encadenats a la presó dels nostres pecats i amb ulls cecs caminàvem a les palpentes.

Ara, però, l'Esperit de Déu ens obre el cor i ens diu amb veu ben clara: "Aquest és el meu Fill, el meu estimat, en qui m'he complagut". I des d'aquest instant la missió de Jesús queda establerta: manifestar a tot el món l'amor de Déu i la seva voluntat vers els homes.

Anunciarà el perdó i la misericòrdia, la fraternitat, la concòrdia, la justícia i la pau. Farà de l'amor la seva divisa i el tret essencial pel qual hauran de ser reconeguts els seus seguidors. Ho farà sense estridències. Amb dolcesa, amb humilitat, amb comprensió. Per això no alçarà la veu, ni farà llenya de la canya que s'esberla, ni apagarà la petita flama que vacil·la, ni deixarà que els més febles i els més petits siguin aixafats.

Perquè el seu missatge és un crit directe al cor ningú no el sentirà cridar per les places, sinó que amb pas segur i per camins de terra cercarà els més desvalguts, els insignificants, els rebutjables, els qui per tothom són ignorats, menyspreats i aixafats. I ho farà amb una paciència infinita.

Solidari amb els més pobres i necessitats, el testimoni de Pere és contundent: "passà per tot arreu fent el bé i donant la salut als qui estaven sota dominació del diable".  Aquí tenim el nostre programa, seguidors de Jesús, el programa de les nostres comunitats, el de la nostra Església. Sense triomfalismes ni sorolloses manifestacions. Sense cap altra força que la que hi trobem en l'Evangeli. La que ens dóna l'Esperit Sant. I la pregària.

Ser deixeble de Crist és posar-nos humilment a la cua dels pecadors per ser batejats i aprendre a ser servents amb el Servent, perquè la nostra vida sigui l'oli que faci llum de Jesús als homes.