Diumenge, Desembre 20 2009

« anteriorDiumenge, Desembre 20 2009següent »

Avui és Diumenge, el Dia del Senyor

Dades de l'esdeveniment
Tipus:
Celebració
Data:
20/12/2009 - 12:00

DIUMENGE IV D'ADVENT

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Durant l'Eucaristia es farà la celebració comunitària del perdó, d'aquest temps d'Advent, per rebre amb el cor net al Messies, Déu fet Home.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i reb amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

Obediència a la voluntat del Pare

Ben a prop de Nadal, l'autor de la carta als Hebreus ens presenta Crist sacerdot. Així, quan el contemplem nat al pessebre, sabrem entendre millor el sentit de la seva vinguda i del seu oferiment: Déu meu, vinc a fer la vostra voluntat. El pecat, obstacle per la comunió dels homes amb Déu, no podia ser vençut ni per les oblacions ni pels holocaustos i sacrificis de l'antiga aliança. Només l'obediència de Crist a la voluntat del Pare i l'oblació del seu cos, feta una vegada per sempre, ens han portat definitivament la santificació. Amb Jesucrist Déu ha penetrat la humanitat i la humanitat ha irromput la divinitat. L'obediència, íntegra, lliure, filial, amorosa i conscient de Jesucrist al Pare ha estat la misteriosa clau que ens permet, a tots els homes i dones de la història, aixecar el cap a Déu i dir-li de veritat, Pare!
  Aquest Crist que ve per fer la voluntat divina, a l'evangeli d'avui, ja el trobem caminant decididament amb Maria. Va a la seva primera trobada amb els homes necessitats. I saltarà de goig, en el si de la Verge, en veure l'obra de Déu, que fa possible allò que semblava impossible. Després, seran molts els camins que ompliran de pols els seus peus, obedients i lliures, per portar la Bona Nova als pobres.
  I, serà així, tot fent camí entre els homes, que nosaltres trobarem el sentit de la missió de l'Església. Portant-los el Crist. Perquè entri a les seves cases. Perquè homes i dones puguem saltar de goig i glorificar el Senyor en “creure” les seves obres.
  Amb el Nadal a tocar, avui ens cal aprendre a dir:
Déu meu, quin goig de fer la vostra voluntat!