Diumenge, Juny 14 2009

« anteriorDiumenge, Juny 14 2009següent »

Avui és Diumenge, el Dia del Senyor

Celebració
14/06/2009 - 12:00

SOLEMNITAT DEL COS I LA SANG DE CRIST (CORPUS)

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i reb amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI: (Mt 14,12-16.22-26)

Això és el meu cos, això és la meva sang: preneu-ne!

L'Església, poble de Déu que camina pel desert d'aquest món cap al Pare, a la llum i sota el guiatge de l'Esperit Sant, té sempre la taula parada, vora el camí, amb l'aliment del Cos i la Sang de Crist. D'altra manera, com fóra possible caminar? Com es recuperarien les forces? Destinats a viure en aquest món sense ser del món, la missió dels seguidors de Jesús és estar atents i ser fidels a la veu de l'Esperit, que parla quan vol i a qui vol, i deixar-se penetrar per l'amor del Déu de Jesucrist. És així com l'obra de Jesús es fa visible enmig del món i els homes troben l'escalf i la carícia del pas de Déu per les seves vides.

Sensibles i atents a les necessitats dels homes i les dones d'arreu del món, l'Església de Jesús no pot deixar mai de caminar i de créixer, de deixar-se portar per la ventada impetuosa de Pentecosta i per la llum resplendent del Tabor. Instal·lar-se és la temptació que cal sempre combatre i superar, tant a nivell personal com comunitari i eclesial.

En aquest marc simbòlic d'Església que camina, la processó d'avui amb el Senyor, pels nostres carrers, s'escau d'allò més bé: és representar el nostre propì viatge, amb senzillesa i sense cap triomfalisme; és el pas de Crist, humil, que camina enmig nostre, per fer-nos veure que continua compartint amb nosaltres llàgrimes, esperances, penes i fatigues, i que crida a tothom amorosament; és manifestar i confessar la nostra fe, demanant perdó per la nostra manca d'amor i testimoni; és donar gràcies per l'eucaristia; és obrir-se als germans de cor i de veritat; és manifestar que volem ser més fidels al Senyor i als germans.

Bateig dels germans Biel i Tània

Bateig
14/06/2009 - 12:45

Biel i Tània Pous García, de l'Escala.

L'enhorabona als seus pares Guillem i Laura i familiars!

Bateig de les germanes Mar i Paula

Bateig
14/06/2009 - 16:00

Mar i Paula Ros Ballester, de l'Escala.

L'enhorabona als seus pares Pere i Carmina i familiars!

Concert "TERRA DE VENT"

14/06/2009 - 19:00

Concert coral basat en un recorregut particular per la música

tradicional i popular empordanesa.

Hi intervindran els següents grups:

• COR INDIKA, de l'Escola Municipal de Música “El Gavià” de l'Escala.

• COR ANSELM VIOLA, de Torroella de Montgrí.

• COR DE L'AULA de Música Tradicional i Popular, del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.

• INXA LLIURE, grup instrumental dirigit per Jordi Molina.

La direcció del concert anirà a càrrec de Ramon Manent i Jordi Molina.

Lloc: Església de Sant Martí d'Empúries

Dia i hora: Diumenge, 14 de juny de 2009, a les 19:00

Aquest concert forma part del cicle de concerts que enguany organitza l'Escola Municipal de Música “El Gavià” de l'Escala, amb motiu de celebrar el vintè aniversari de la seva fundació.

Col·laboren en l'organització l'Ajuntament de l'Escala, la Parròquia de Sant Martí d'Empúries i l'Agrupació Coral de les comarques gironines.