Dimanche, décembre 1 2013

« précédentDimanche, décembre 1 2013suivant »

Avui és Diumenge, el Dia del Senyor

Donnée du événement
Genre:
Célébration
Date:
01/12/2013 - 12:00

DIUMENGE I D'ADVENT

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i rep amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

L'advent sacseja la nostra vida de fe, per evitar que caiguem en la rutina o en l'anar fent sense gaire exigència: "Vetlleu", "estigueu a punt", ens diu Jesús. "Siguem conscients dels moments que vivim", exhorta l'apòstol. I el profeta i el salmista conviden a caminar a la llum del Senyor buscant la pau i la fraternitat.

Aquest any hem commemorat el 50è aniversari de la mort de Joan XXIII i de la seva carta sobre la pau entre tots els pobles, adreçada a l'Església i a totes les persones de bona voluntat. Com Isaïes, el Papa bo convocava a abandonar la insensatesa de la indústria i comerç d'armes per dedicar els recursos a l'alimetació i a tot el que contribueix a la dignificació de la persona humana. D'això, el profeta en diu seguir els camins del Senyor.

És difícil? És una utopia? Referint-se als temps de Noè, potser Jesús ens diu que els qui es preocupen per construir un món millor i una Església més evangèlica no solen ser la majoria. Són els qui creuen que és posible si ens revestim i ens deixem transformar per ell. Advent no és només preparar la celebració del naixement de Jesús, sinó d'un món nou que ha de néixer cada dia.