Vendredi, décembre 25 2009

« précédentVendredi, décembre 25 2009suivant »

Nadal, la Nativitat del Senyor

Donnée du événement
Genre:
Célébration
Date:
25/12/2009 - 12:00

CELEBREM AVUI LA FESIVITAT DEL NAIXEMENT DE JESÚS

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i reb amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

Nadal, esclat de goig

Nadal és l'esclat de goig de que ens parla el profeta Isaïes, és la gran llum que ve a il·luminar la nostra vida, és veure cara a cara com el Senyor torna perquè el descobrim acompanyant-nos en el nostre caminar de cada dia. Nadal és el començament d'una força que ens vol renovar, transformar i fer-nos dones i homes nous.
  Estic parlant del Nadal de Déu. Del de la bona nova: que és tot iniciativa seva, sorpresa seva, novetat seva. Davant del qual nosaltres només podem contemplar, obrir el cor, donar gràcies, deixar fer i confiar. Perquè no ens hem de confondre: hi ha un nadal que l'hem inventat els homes, fet de brogit, d'aparadors cridaners, de taules curulles, de consum desfermat, de donar renda a l'egoisme i d'obrir camins obscurs a la cobdícia.
  Si ens deixem captivar pel Nadal de Déu i de veritat volem que la novetat de l'Infant ens amari, descobrirem què vol dir viure amb esperança: i sabrem donar-ne testimoni, i només Ell ens farà créixer en la nova forma d'estimar, de ser millors, d'alliberar-nos de les esclavituds, de ser portadors de pau.
  Si ens deixem embolcallar pel Nadal de Déu, viurem sobris, ferms i en vetlla, tot esperant la manifestació de Jesucrist, Salvador nostre. I ens farem ressò de la gran notícia: el qui és la Llum veritable ens ha vingut a casa, per fer-nos seus. Digueu-ho a tothom, perquè tot el món el pugui reconèixer!
  Si ens deixem sorprendre per la glòria del Senyor i omplir de la seva claredat, reconeixerem l'Emmanuel, el Déu-amb-nosaltres, i el sabrem veire en el pobre i en el que pateix, i aquesta fe ens donarà el poder de ser fills del mateix Déu.