Diumenge, Març 9 2014

« anteriorDiumenge, Març 9 2014següent »

Avui és Diumenge, el Dia del Senyor

Dades de l'esdeveniment
Tipus:
Celebració
Data:
09/03/2014 - 12:00

DIUMENGE I DE QUARESMA

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i rep amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

La paraula de Déu ens posa davant les opcions que hem de fer. Tothom ha de decidir i s'ha d'enfrontar amb el mal. No el sabem explicar, el mal, però és present en el món i ens sadueix amb propostes falagueres i falses. L'home Jesús també ha d'escollir el camí a seguir i sent en el seu interior la seducció de possibles camins alternatius.

La temptació sol estar relacionada amb el projecte de vida de cadascú. A través del silenci, la pregària, la meditació de la paraula de Déu, Jesús ha anat madurant la seva identitad de Fill i la seva missió de Messies. I sent la veu seductora que li proposa camins alternatius a aquells que l'Esperit li ha fet veure.

Tot i ser el Fill, Jesús viurà sempre com el que és: veritable home, sense aprofitar-se de la seva relació única amb el Pare per fugir de les limitacions humanes, com ara la fam, el sofriment, la incomprensió, la mort. No caurà en l'orgull de voler-se mostrar superior als altres, ni de fer coses tan espectaculars que la gent l'hagi de seguir per força. I viurà sempre adorant i servint el Pare com a únic Déu, rebujant els falsos déus del diner o del poder.