Dimarts, Novembre 1 2011

« anteriorDimarts, Novembre 1 2011següent »

Festivitat de Tots els Sants

Dades de l'esdeveniment
Tipus:
Celebració
Data:
01/11/2011 - 12:00

AVUI CELEBREM LA SOLEMNITAT DE TOTS ELS SANTS

Missa a les 12 del migdia, cantada pels assistents i amb acompanyament d'orgue.

Com sempre, us agraïm la vostra participació molt valuosa.

La comunitat cristiana de Sant Martí d'Empúries dóna la benvinguda i reb amb joia a tots i a cadascun dels visitants i participants de qualsevol nacionalitat i religió.

COMENTARI:

Els sants, les obres més belles de Déu

Cada sant i cada santa són una obra mestra de Déu, única i singular, les més belles obres de la seva creació, modelades per l'Esperit Sant amb el cisell de les benaurances, a imitació de la vida de Jesús. La santedat és pura gràcia. És haver cregut en l'amor de Déu i haver-se abandonat a l'acció del seu Esperit santificador.

Totes les vides dels sants han pres camins de comunió que els ha portat ha viure estretament units a Jesucrist i, alhora, amb els seus germans, especialment amb els més necessitats. Els sants els reconeixem pel seu cor net i pacificat. Perquè s'han rebel·lat contra el mal i la injustícia. Contra el dolor i el pecat.

Els sants són aquells que moguts per Déu i oblidant-se d'ells mateixos, han fet costat als homes: als afamats els han donat menjar, i beguda als assedegats, i acollida als forasters, i vestit als despullats, i consol als malats, i companyia als presoners. I caminant amb ells, han sabut plorar amb els qui ploren, i córrer la mateixa sort dels perseguits, dels abandonats, dels maltractats i dels espoliats.

Tots els sants han sabut fer al seu cor un lloc preeminent a la misericòrdia i a la compassió. Millor dit, han deixat que l'amor de Déu canviés el seu cor per fer-lo com el de Jesús.

Avui celebrem la festa de l'Amor de Déu que s'ha complagut, amb homes i dones com nosaltres, de tota mena i condició, obres tant belles. Ells són les flors i els fruits de la petita llavor de l'evangeli de Jesús, que han arrelat i crescut en aquesta terra. I ara, nosaltres, els festegem i demanem que ens serveixin d'estímul i exemple.

Sí, sí, la santedat ens pertoca, hi estem cridats: Déu ens estima tant, amb tanta bogeria, que vol que siguem sants. Que participem de la seva santedat, de la seva vida. Ell ho espera!